Gröna Dalen

Gröna Dalen är det senaste tillskottet i Da Vinciskolan, och är en sammanslagning av två tidigare föräldrakooperativ, Pyramiden och Saltisbarnen. Med sin montessoriprofil blev Gröna Dalen en självskriven och välkommen medlem i Da Vincifamiljen 2019.

Gröna Dalen ligger i Fisksätra på Fidravägen 1. Under 2025 kommer förskolan att flytta in i nya lokaler i området Fisksätre Entré.

Läs mer om projektet här.

Den pedagogiska ambitionen är hög och barnen utvecklas dagligen i Gröna Dalens ämnesgrupper och tematiska aktiviteter, som alla håller hög kvalitet. Hos oss står barnen i centrum - vi finns till för dem!

Efter förskoleåren fortsätter många av barnen till vår skola på Ringvägen 50 i Saltsjöbaden. Det innebär att barnen kan gå hos oss under sina första tio levnadsår - en trygg bas under uppväxtåren.

Gröna Dalens ordinarie öppettider är 07.00-17.00 varje vardag. Vår ambition är att vara flexibla och erbjuda förskoledagar som passar våra barns och deras familjers behov.